And it starts with a …C

OK, sunt inconsecventa. Ca tot omul as zice-momente si momente. Uneori ai chef sa vorbesti, alteori nu. Chiar daca dialogul asta e doar un monolog. Tu si cu tine.

Azi sunt iar in faza expansiva. Nu -nu dau pe-afara de fericire, doar de nevorbire. De obicei cand cuiva drag i se intampla ceva nu tocmai placut toata lumea da navala sa afle ce e ? ce e ? Un fel de socializare la comanda: vrei, nu vrei, ai chef sau nu, toata lumea suna si intreaba de sanatate. la propriu.

In ziua in care s-a operat maman, pe 5 februarie mai exact, ca uite se face o saptamana maine si am impresia ca a trecut un deceniu, am primit o gramada de telefoane. A trecut si operatia, pe moment aveam o singura grija , sa isi revina si sa nu apara complicatii. Operator, evident. Cand am auzit apoi ca  operatia de extirpare a unui nodul s-a transformat in masectomie ne-am dat seama ca -din pacate…- abia acum s-ar putea sa dam de greu. ‘Cause it starts with a C. Nu as vrea sa se inteleaga gresit-nu mi-e frica de cuvinte, desi ca orice om „de litere” cred in puterea magica a lor. Pe unii oameni doar cuvantul cancer ii sperie, deja incep sa creada ca diagnosticul e sinonim cu o cruce.

Stiam asadar ca e vorba de o tumora maligna, a fost mai greu sa o facem pe maman sa inteleaga despre ce e vorba. Imi pare rau, nu pot sa o mint si cred ca nici ea nu ar vrea. S-a mintit mult prea mult timp din iunie si pana in ianuarie sperand ca nu e nimic. Sunt de parere asadar ca trebuie sa stie cu ce balaur trebuie sa se lupte. I-am explicat cand ne-am vazut sambata catumora e maligna iar acum  trebuie asteptat rezultatul anatomopatologic. Stia. Mai are rabdare.  Luni, din nou avem aceeasi discutie.

Trebuie asteptat rezultatul.

De ce? ma chestioneaza Ei nu pot sa spuna direct daca e cancer sau nu?

Am crezut ca lesin… Ba da, am vorbit si sambata de asta ii zic. E maligna.

Se uita la mine cu ochii ei scrutatori si ma intreaba: pai si de ce nu ai zis de atunci ca e cancer?

Inlemnesc. Pai …daca am spus ca e maligna…asta insemna…

Se uita fix la mine ca si cum as fi vrut sa o induc in eroare atunci cand am discutat prima data de asta. Da – imi zice apoi. De fapt tu mi-ai zis, intr-un fel mi-ar fi placut sa mai stau inca doua saptamani si sa ma gandesc ca de fapt nu e cancer.

Greu….

0 Responses to “And it starts with a …C”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Februarie 2009
L M M M V S D
« Ian   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728