Minune – Ana Blandiana

arcimboldo_springUneori, cand sunt fericita intr-adevar

Simt (sau poate numai mi se pare)

Cum-in varful fiecarui varf de par

Imi creste cate o floare.

Si simt ca sunt grozav de frumoasa

Cu podoaba aceea imparateasca

Dar nu-ndraznesc sa misc fruntea prea tare

De teama sa nu se ofileasca,

Si nici sa ma uit intr-o oglinda

De teama sa nu se desprinda

Si, mai ales, e destul sa ma intristez numai un pic

Ca sa nu mai ramana din toata frumusetea nimic.

 

Eu cred ca puteti incerca si voi, binisor,

E usor:

Nu trebuie decat sa fiti

Foarte fericiti.

_______________________

Pastrez cu sfintenie cartea Anei Blandiana „Intamplari din gradina mea” , aparuta in 1986 la editura Ion Creanga. E o carte de care se leaga o sumedenie de intamplari mai vechi sau mai noi. Mai vechi adica din copilarie, mai noi adica chiar de acum. De exemplu, „zicerea” noastra preferata, cand ne intoarcem din concedii e desprinsa tot dintr-o poezie cu Arpagic:

intamplari_din_gradina_mea„Ne-am fi putut juca de-a licuricii,

De-a farul luminos de la Constanta

Dar ce pacat ca am descoperit abia acum

                           Cand mi s-a terminat vacanta…”

Pe Ralf am vrut initial sa-l btezam Saddam, din cauza mutritei sale de dictator. Cand am ajuns cu el acasa si ne-am dat seama ca motanelul pisicher e foarte speriat si ca ii disparuse aerul de mic dictator am zis ca-i musai sa-l rebotezam. Propunerea mea a fost de indata Arpagic, respinsa instant de Emil: Arpagic e unic, si oricum nu era birman. Asa ca am ajuns la Ralf.

intoarcerealuiarpagicZilele astea am constatat cu bucurie ca „Intamplarile din gradina mea” au fost reeditate  de Humanitas, intr-o formula mult mai completa, intitulata” Intoarcerea lui Arpagic”, care cuprinde „Întâmplări din grădina mea“, „Alte întâmplări din grădina mea“, „Întâmplări de pe strada mea“ şi „Cartea Albă a lui Arpagic (file de dosar)“.

O lume in care piersicile au hotarat sa fie violete, prunele portocalii si furnicile poete, o gradina in care toate isi fac de cap, de la planta cea mai mica si pana la numeroasa familie pisiceasca, o strada in care lupta pentru putere intre maidanezi si maidaneze risca sa creeze anarhie… peste care stapan este, bineinteles, motanul Arpagic.

2 Responses to “Minune – Ana Blandiana”


  1. 1 lungu gabriela August 25, 2009 la 7:42 pm

    are un dar de a compune minunat

  2. 2 april16 August 27, 2009 la 7:43 am

    asa este, intotdeauna citirea cartilor ei e o adevarata delectare, o inlantuira inedita a cuvintelor


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Februarie 2009
L M M M V S D
« Ian   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728