Scurt indrumar de abordare a unui subiect „cultural” pe blog

cutandpaste1M-am chinuit ceva sa imi fac cont pe roblogfest, ca daca tot m-am bagat si eu in seama prin blogosfera sa fac treaba pan la capat si sa uzez de dreptul meu de internaut de a imi exprima simpatiile pe net. Pen’ ca sunt destul de noua in zona, am ramas surprinsa sa vad ca treaba e destul de complicata si ramificata, adicatelea sunt o gramada de categorii si o sumedenie de bloguri participante (sute!!!!).

Doar la unele categorii se voteaza, la altele doar se jurizeaza, reguli peste reguli, etapa I, etapa II. Complicat, dar nu m-am lasat pana nu mi-am exercitat dreptul la vot.

Si evident ca m-am folosit de ocazie sa imi fac si eu o parere despre ce se intampla de fapt in lumea asta a blogurilor si a bloggerilor. Si pen’ ca egzista istoric am zis sa bag ochiu’ sa vaz si eu cine a castigat editiile trecute. Doar ca -ghinion, ori nu m-am priceput, ori nu m-am uitat bine, dar numai pt 2008 am gasit lista castigatorilor, pentru editiile 2006, 2007  apar toate nominalizarile insirate si nu m-am dumirit cine a castigat la fiecare categorie. De ajuns insa si 2008 ca sa imi fac o parere.

Concluzia: cel putin la categoriile „votate” nu continutul sau originalitatea au facut ca unele bloguri sa castige trofeele, totul tine de simpatii si networking internautic. Dar asta nu ma deranjeaza catusi de putin, cel putin la sectiunea „Cel mai popular”  chiar asa ar fi trebui sa fie.

Pe mine m-a surprins insa ce am vazut la sectiunile „tematice”-jurizate.  Uite, ca sa nu extind f mult o sa ma refer doar la sectiunea „Cel mai bun blog cultural „. Nu discut de castigatori, e treaba juriului de anul trecut cum si-a justificat alegerea sau criteriile care au determinat clasamentul final. Eu zic de nominalizatii la categoria „blog cultural, editia 2008”. Nu mai putin de 80– wow! cata lume „culta” in blogosfera. Si-am inceput sa deschid paginile blogurilor la intamplare, si-am tinut-o din link in link cateva ore bune. Trista experienta. „Cultura” pe internet e undeva intre „citat” si „plagiat”. Postarile abunda in citate, fara ghilimele,normal. Si ma gandeam ca iti trebuie mare 2peu sa te inscrii cu un blog plagiat si sa si speri ca o sa castigi la sectiunea ” culturala” -jurizata.

Si-mi imaginam cum ar fi sa intalnesc in realitate unul dintre semidoctii astia care inunda netul, cultivatii de google, agresivi din mediocritate si aroganti ca niste veritabili impostori ce sunt? Oare discutia ar fi la fel de „culta” ca pe blog? Ar abunda oare in citate si paralele ? Fara „laptop la purtator” ar fi la fel de inteligenti?

Pentru ca pana la urma ce se promoveaza excesiv in aceste „bloguri culturale” sunt  butonarea la repezeala, cititul pe diagonala, linkuitul si datul cu tifla interlocutorului/comentatorului. Si sunt convinsa ca daca ii pui a doua zi sa-ti demonstreze prin viu grai ideea postata ieri deja „autorii ” raman fara voce.

In Dilema Veche am gasit un articol scris de Andrei Plesu numit „Cultura internet”, foarte interesant si care explica fenomenul in mare masura. A nu se intelege ca eu contest meritele internetului.Google ofera posibilitatea sa „demonstrezi” absolut orice opinie:gasesti „argumentele” de-a gata, iar singurul merit, daca poate fi numit asa, e ca le-ai gasit cu viteza luminii.

Si uite-asa in urma experientei cu nominalizarile „culturale” la roblogfest: m-am  hotarat in baza dreptului inalienabil la „datu’ cu parerea personala” sa declar Părerismul o doctrina dominanta la mine-n in blogosfera. Asa ca in (I)realitatea mea imediata sloganul de baza e „tot patitu-i priceput” si deviza principala „parc-am citit pe undeva”.

Platforma-program e foarte simpla: nu conteaza daca am habar… dar tre’ sa am o parere. Parerea mea!

Asa ca m-am decis sa scriu un Scurt indrumar de abordare a unui subiect cultural pe blog, din perspectiva „Părerismului”

1) La inceput iti declini scurt competenta in domeniul respectiv folosind una din formulele
a) eu de asa ceva nu am auzit, insa…
b) stiu ca nu e treaba mea dar…
c) desi nu cunosc prea multe despre…
d) nu sint in domeniu, insa…
e) desi sint cel mai putin in masura…

2) Specifici in mod clar ca opinia iti apartine e.g. :
a) eu cred ca…
b) parerea mea este ca…
c) dupa mine…
d) eu consider ca ar fi normal sa…

3) Dupa care te contrazici subit, mentionand sursa e.g. :

a) vecina mea de la 4…
b) vara prietenului meu…
c) cineva de la fi-miu din clasa
d) matusa mea din Congo

4) Vag, vag, vag. E musai sa fii extrem de vag. Pana la urma tre sa scrii, nu sa citesti

5) „O imagine face cat o mie de cuvinte” – asa ca se vor folosi din abundenta imaginile, daca se poate chiar animate.

Parerea mea!

0 Responses to “Scurt indrumar de abordare a unui subiect „cultural” pe blog”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Martie 2009
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031