Un bradut aruncat…

Stiu sigur ca daca Emil o sa citeasca postarea asta o sa se enerveze brusc. Daca nu o va citi, o sa se enerveze cand ajunge acasa, deci rezultatul e acelasi, diferenta e de timing. Cu toate astea…

De dimineata ma uitam pe geamul de la bucatarie, cand am observat pe cineva aruncand un bradut exact in spatele masinii noastre. Venea dinspre blocul vecin si ce m-a indignat in primul rand a fost ca nu s-a oprit  sa-l arunce la tomberoanele lor. In al doilea rand pe masura ce se pregatea sa il arunce mi-am dat seama ca intentia era de a il arunca peste gard, in gradina blocului nostru. Numai ca a ezitat brusc-garduletul e destul de inalt – si pur si simplu l-a lasat la cativa metri de masina noastra, in apropierea batatorului de covoare. S-a uitat stanga-dreapta, s-a asigurat ca nu il vede nimeni si s-a urcat intr-o masina din parcarea blocului vecin.

Gestul mi s-a parut incredibil – imi venea sa strig ca nebuna de la geam ca tomberoanele sunt in partea cealalta. Dar a raspunde la o badaranie cu o alta nu e oricum o solutie, chiar ma gandeam ca probabil as fi primit ca replica o injuratura, si imi si imaginam cum incep sa se iteasca la geamuri capetele vecinilor, sa faca galerie. Am lasat-o balta , m-am intors la cafeaua mea.

Doar ca bradutul aruncat nu imi dadea pace. Avea radacinile infasurate intr-un sac de iuta, deci era din aceia „refolosibili”. Dupa cat de repede se descotorosise stapanul de el am dedus ca din pacate bietul bradut nu rezistase eroic la viata de apartament astfel incat sa isi faca datoria si de Craciunul viitor. Dar…daca totusi mai avea viata in el?

Am stat o gramada si m-am gandit. Ok, si daca nu era „mort de tot” eu ce sa ii fac? Nu am cazma sa sap o groapa in gradina, stau la bloc. ..Dar il puteam lua sa il duc la tara in gradina sa vad daca rezista transplantarii… Dar ce o sa zica Emil-ca si-asa ma bate la cap ca nu aruncam destule din cate se strang prin casa – cand o sa mai vada ca am adus in casa ceva ce au aruncat altii? Offff…Dar daca totusi are un strop de viata in el ?

Pana la urma mi-am zis ca ma duc doar sa verific. Pana la urma e posibil sa fie „mort de tot” , il tarasc pana la tomberon, macar nu il mai vad langa masina noastra.

Am coborat, am ajuns langa el, am simtit ca mi se sfasie sufletul. Desi inaltut doar de vreo 70 de cm , bradutul era bogat, tulpina era groasa si viguroasa…in jurul lui insa erau o gramada de ace… E mort… Trebuie sa spun ca noi nu luam brad natural de Craciun, avem unul artificial pe care il folosim de 8 ani incoace, de cand ne-am mutat. Nu vreau sa asociez Craciunul cu taierea brazilor- tot asa cum nu vreau sa asociez Pastele cu sacrificarea mieilor. Da stiu, asa se face ,sunt traditii, dar eu nu vreau !

Pun mana pe brad pregatita sa trec la varianta 2- sa il tarasc pana la tomberon, sa nu il mai vad acolo. E fantastic de greu pentru un brad care are mai putin de jumatate de metru. Imi dau seama si de ce imediat. Balotul de pamant pe care il are atarna ca un pietroi. E uscat bocna… Si ma gandesc ce aberant e sa iti cumperi un bradut cu pamant, dar sa nu il uzi, sa il omori cu buna stiinta. Dar daca nu e mort de tot…totusi? Rup o crenguta care arata uscata pe afara. Mai precis incerc sa o rup, nu vrea sa se rupa, nu trozneste ca un vreasc, se chinuie sa ramana fixata. Cand in sfarsit reusesc sa o desprind constat cu stupoare ca inauntru maduva e verde. O miros, o desfac, o privesc…bradutul nu e mort…agonizeaza insa.

M-am trezit brusc luptandu-ma cu el pe scarile blocului. Nici nu stiu cum am ajuns. Bradul e greu, imi scoate sufletul. Stiu insa sigur ca il duc sus, pe balcon. Deschid geamurile balconului, pregatesc un lighean , in care torn apa si il scufund cu tot cu balot in apa. Deja nu mai am suflare, mainile imi sunt praf de la acele lui…

Ii mai tai cateva crengute…sunt si ele verzi inauntru…in diverse stadii de  agonie. Desfac un pic stratul de iuta in care e invelit balotul de pamant…Pamantul nu vrea sa se inmoaie deloc, e ca un cataroi modelat din clisa. Il mai ud si de deasupra. Fac o combinatie de ingrasamant de plante verzi (pe care il folosesc la plantele mele din apartament), il ud din nou…

Asa arata el acum… Oare am sanse sa-l salvez…sau doar l-am luat ca sa il vad murind sub ochii mei ?

bradutul-3

Nu stiu ce as putea sa ii mai fac acum, decat sa il las in ligheanul in care e apa si sa astept ca balotul de pamant sa se inmoaie… Poate totusi reusesc …

4 Responses to “Un bradut aruncat…”


  1. 1 Digital Elf Martie 24, 2009 la 1:58 pm

    Doamne-ajuta. Eu tin cu bradul.

  2. 2 april16 Martie 24, 2009 la 5:32 pm

    Sper sa aiba noroc; este „resuscitat” numai pe baza de instinct, pe tot netul n-am gasit informatii despre cum l-as putea readuce in forma maxima…

  3. 3 Digital Elf Martie 24, 2009 la 10:16 pm

    dar… emil s-a enervat brusc? 😀

  4. 4 april16 Martie 24, 2009 la 11:10 pm

    Pai tocmai ca tu ar trebui sa stii mai bine ;).
    Eu am zis „Stiu sigur ca daca Emil o sa citeasca postarea asta o sa se enerveze brusc”.
    Cand a ajuns acasa deja citise povestea, enervat nu era, doar curios sa vada pomu’.
    Bun si blogul asta la ceva. In mod normal nu as fi reusit sa ii transmit povestea de 800 de cuvinte prin telefon, mail sau messenger, si sa ma mai si urmareasca pana la sfarsit.


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Martie 2009
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031