Dilema florala

Citind postarea Elfului Digital despre pomisorul neidentificat mi-am amintit ca am si eu o dilema florala.

2009-aprilie-in-gradina-017

Floarea din imagine creste un gradina mea si eu o cunosc sub denumirea de Floarea Pastelui. In urma cu ceva vreme cautand informatii despre florile de primavara am avut surpriza sa constat ca de fapt Anemona ar fi cunoscuta sub denumirea aceasta. Cautand prin imaginile de pe net dupa denumirea de Floarea Pastelui am gasit numai imagini cu anemone…

Asadar, sunt in mare dilema: care e totusi numele florii mele?

Pentru identificare pun la dispozitie urmatoarele informatii:

  • e o floare de primavara, cu bulbi
  • are o inaltime de aproximativ 50 de cm
  • infloreste in luna aprilie, eu am vazut-o numai in varianta aceasta cu inflorescenta portocalie.

Daca vrei sa o vezi mai bine da click pe imagine. Multzam!

6 Responses to “Dilema florala”


  1. 1 1morning Aprilie 15, 2009 la 2:45 pm

    Buna april 🙂 un quick search si uite ce-am gasit : Fritillaria imperialis – floarea Pastelui. Este o planta de gradina ce ajunge la 60-100 cm inaltime. Prefera terenurile bogate in elemente nutritive, sapate adanc si insorite.

    In Moldova aceasta planta infloreste in perioada Pastelui, motiv pentru care se numeste asa. Florile sunt ca niste clopotei de culoare rosie, caramizie sau oranj. Se inmulteste prin seminte sau prin separarea bulbilor.

    In cazul semanatului, din mai pana in iulie-august in ghivece, trebuie sa ai grija sa se pastreze peste iarna la temperaturi scazute (0-5 grade Celsius). In primavara se vor planta in gradina, dar nu te astepta sa infloreasca mai devreme de 3 ani.

    Se mai pot inmulti si prin separarea bulbilor, la sfarsitul verii insa, plantandu-se apoi la o adancime de 20-25 cm. La intervale de 3-4 ani, bulbii trebuie scosi, despartiti si replantati.

    Anemone nemorosa – floarea Pastelui. Este o specie care infloreste primavara, este perena si are o inaltime de 25 cm. Florile ei sunt albe si lipsite de parfum. Se spune ca aceste flori ar fi rasarit din lacrimile pe care le-a varsat Iisus.

    Culoarea alba, imaculata, reprezinta puritatea si candoarea. Aceste flori se culeg in Vinerea Mare si se duc la slujba, la biserica.
    sursa: http://www.museimobiliare.ro/news/images/Image/4%20aprilie/23fritillaria-imperialis.jpg
    Are denumiri variate de aici confuzia ta. Bunica mea avea cateva in curte si noi le numeam „clopotei” 🙂 http://en.wikipedia.org/wiki/Crown_imperial_(flower) Eu am vazut la A’dam galbene- o sa caut poza si o sa o postez 🙂

  2. 2 april16 Aprilie 20, 2009 la 6:31 pm

    Hristos a-nviat!

    1morning , multumesc din suflet, m-ai scos din dilema florala !
    si ma bucur ca am aflat si denumirea stiintifica! Si ca i se zice si in Moldova „floarea Pastelui”- e, noi suntem in Muntenia, dar asa am pomenit-o de cand ma stiu 😉

    Abia astept sa vad poza cu „clopoteii” galbeni!

  3. 3 susana Iulie 24, 2009 la 7:23 am

    se numeste floarea lui IISUS ,,FRITIALLIA_IMPERIALIS,,

  4. 4 susana Iulie 24, 2009 la 5:26 pm

    Florile lui Iisus
    257 x 257 – 18k – jpg
    http://www.e-felicitari.net

  5. 5 lungu mioara Decembrie 4, 2009 la 8:42 pm

    lalea regala sau imperiala sunt si galbene orange si rosii
    la kaufland era 16 ron un bulb
    salutari din timisoara

  6. 6 maricel16anigalati August 5, 2010 la 2:22 pm

    multumesc mult oameni buni mati salvat aveam floarea la ierbar si nu o identificam


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Aprilie 2009
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930