Florar

Asa i se spunea odinioara lunii mai – luna ierburilor. Acum se considera ca Raiul coboara pe pamant, caci  pajistile sunt verzi si pline de flori multicolore, iar frunzisul padurilor si livezilor tresare sub adierea vantului.

In gradina mea  au inflorit bujorii, crinii, clopoteii , caldarusele,margaretele si nemtisorii de camp. Boboceii trandafirilor stau sa plezneasca, iar peste o saptamana o sa infloreasca si primii nuferi din iaz, care deocamdata sunt imbobociti.

15 mai-La tara 03815 mai-La tara 03015 mai-La tara 009

Au innebunit salcamii …si au dat in parg capsunii.

15 mai-La tara 045

15 mai-La tara 054

15 mai-La tara 066

15 mai-La tara 070

Am lasat floricelele din gradina mea sa isi faca de cap si sa infloreasca in voie, in timp ce mi-am exersat deprinderile de „gradinareasa” cu legumele. Rosiile pe care le-am transplantat „in camp” acum o saptamana au inceput sa faca bobocei, in timp ce in solar cele 20 de fire plantate pentru o „salata timpurie” au deja flori si rod.

 

15 mai-La tara 08315 mai-La tara 086

La sfarsitul acestei saptamani a fost randul ardeilor sa fie transplantati in gradina.

15 mai-La tara 087

E seceta mare, pamantul absoarbe apa imediat, ca un burete… sa speram ca plantutele obisnuite cu caldura solarului in care s-au format rasadurile vor infrunta vitejeste arsita de mai.

7 Responses to “Florar”


  1. 1 Mircea Popescu Mai 19, 2009 la 7:33 pm

    În ultimii ani, termenul de „voluntariat“ a început sã se audã tot mai des ºi în România. Compromis de perioada comunistã ºi de duminicile petrecute, obligatoriu, la „muncã voluntarã“, conceptul a fost resuscitat ºi a cãpãtat valenþe proaspete; tinerii, în special, se implicã în acþiuni ecologice ºi devin interesaþi de soarta mediului înconjurãtor. Ce îi motiveazã însã pe niºte adolescenþi sã plece din faþa calculatorului într-o zi de week-end ºi sã meargã sã planteze copaci?

  2. 2 1morning Mai 20, 2009 la 8:38 pm

    :)) ce haios e comentariul de mai sus, nu crezi? spune ceva ce stim cu totii dar e potrivit ptr post-ul tau cam ca nuca-n perete:) nu numai adolescentii ar trebui sa faca voluntariat, deci, cand ai plantat ultimul copac, Mircea? :)ai citit in intregime post-ul asta?

    Eu de-abia l-am vazut si am venit de fapt sa te invit la mult promisul flower show 😉 cu dedicatie!

  3. 3 april16 Mai 21, 2009 la 3:46 pm

    Mircea, io-s de parere ca nu se face primavara cu o floare. O sa scriu cand voi avea timp un articol despre ecologie, asa cum vad eu lucrurile in realitatea mea imediata. Din punctul meu de vedere intrebarea corecta ar fi ” ce i-ar motiva pe adolescenti sa se ridice din fata calculatorului si sa se implice in actiuni de voluntariat?”.

    1morning, sunt onorata de invitatie, e absolut minunat flower-show-ul! Realizez ca in realitate e de o mie de ori mai frumos, dar din spatele ecranului aleg sa privesc partea buna: in galeria foto floricelele nu se vestejesc niciodata, e mereu o incantare sa le privesti!

  4. 4 gradinarul croitor de vise Mai 28, 2009 la 2:58 pm

    Eu am ramas cu ochii la rosii. Cum ingrijesti gradina de legume? Folosesti tratamente cu substante chimice sau nu? De unde procuri rasadurile, ce soiuri plantezi, intrebari de felul asta am…

  5. 5 april16 Mai 28, 2009 la 4:45 pm

    Ce nick extraordinar de frumos ai – gradinarule croitor de vise!

    Incerc sa iti dau un raspuns mai general la intrebari si daca nu ating punctele de interes, promit ca raspund punctual la orice nelamuriri ai.

    Eu in gradina de legume sunt „ajutor de gradinar”, „capetenia” proiectului e tatal meu, care sta majoritatea timpului la tara. Asta asa, ca sa nu imi asum in intregime meritele pentru rosiile care ti-au „furat” ochii.

    Pentru gradina de legume ne producem singuri rasadurile. Pentru rosii, ardei, vinete, castraveti, pepeni, fasole-folosim seminte proprii. Adica din legumele obtinute in anul anterior pastram cateva de „samanta”. Pentru morcov, telina, mazare, cumparam semintele, si apoi ne facem rasaduri intr-un solar mic, pe pat de balegar, caruia noi ii zicem rasadnita .

    Acum la intrebarea legata de soiuri m-ai incuiat un pic. Cel putin la rosii, avem 4 soiuri, iar eu nu stiu denumirea decat la unul singur-adica la cele pe care le-am lasat in continuare in solar si care se numesc Maritza. Dintr-astea noi punem doar vreo 20 de fire, nu mai multe, au coaja destul de tare si se aseamana cu cele pe care le gasesti in mod obisnuit in piete, insa prezinta avantajul ca se coc repede -cu vreo 2/3 saptamani mai devreme decat restul.

    Celelalte le cunosc sub denumirile de scena „rosii prunisoare”, „rosii portocalii” si…”rosii”-chiar asa le si scriem pe lazile in care plantam seminte ;)- stiuuu, te-am lamurit bustean dar asta este. Il intreb pe tatal meu daca stie cum se numeste soiul, de cand ma stiu folosim acelasi soi de rosii-cresc mari, foarte carnoase si suculente.

    De tratat nu le tratam in nici un fel,insa anul asta am cam avut „invazie” de coropisnite si cand le-am transplantat in camp am pus Gryllosin in groapa in care le-am plantat; am starpit ceva oratanii, insa tot a trebuit sa inlocuim cateva fire; asadar nu ma pot pronunta in privinta eficientei sale.

  6. 6 gradinarul croitor de vise Mai 29, 2009 la 1:24 pm

    Ma bucur ca-ti place cum m-am botezat. E oarece distanta intre visele si reusitele mele, vise croiesc intr-una!
    Despre legume acum! Poate-l intrebi pe tatal tau cum face de evita bolile la legume, daca nu foloseste nimic chimic.
    Anul trecut m-am incapatanat si eu sa fiu bio si prin august a intrat o „mana” in rosiile mele care mi-a taiat tot avantul… Nu le-am mai putut salva. Anul asta n-am mai avut curaj si le-am tratat preveniv.

  7. 7 april16 Mai 29, 2009 la 4:08 pm

    Pffaaaaaaaaa! exact acelasi lucru l-am patit si noi. Dupa o ploaie mai „ciudata” toate rosiile s-au ingalbenit -mai intai frunzele au fost afectate, apoi si fructele s-au patat, asa ca la sfarsitul lui august am desfiintat cultura.

    Anul acesta insa am avut eu o experienta, cu smochinul. In mod absolut bizar, cand l-am „desfacut” dupa iarna smochinul meu avea fructe mici-mici, si mugurasi foarte bine formati. Am fost foarte incantata, nu s-a intamplat asta niciodata.Undeva in saptamana 27 aprilie-1 mai a venit o bruma care i-a „topit”
    efectiv frunzele care incepusera sa mijeasca, fructele nu aveau nimic, insa imi era teama ca se va usca cu totul.

    Cand am ajuns vineri la tara eram absolut disperata. M-am dus la un chiosc in sat unde se vand seminte si tot felul de „tratamente”, Agrozone se numeste firma, dar vand de toate. Si i-am povestit tipei tarasenia ( tipa e f priceputa, a facut Agronomia) si care mi-a recomandat Bionat. Vreau sa iti spun ca smochinul meu arata IMPECABIL. Dupa o saptamana de la stropire isi revenise complet (a, am stropit cu Bionat si trandafirii si toate florile din gradina, da mai putintel, asa…ca nu erau chiar atat de rau palite)

    Din punctul meu de vedere, Bionatul a trecut testul. Tipa de la Agrozone mi-a spus ca e bun si pentru cazuri severe, in care plantele sunt afectate de grindina (Doamne fereste!). Insa ce iti spun sigur e ca daca o mai patim ca anul trecut, sa inceapa sa se usuce de mana, cu Bionat o sa le dam – se pulverizeaza pe frunze si efectul e uimitor.


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Mai 2009
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031