Prin paradisul pisicesc

Zilele trecute am cutreierat parcurile din cartier, de manuta c-un pitic nazdravan, frumos si dulce rau. Aici trebuie sa ma credeti pe cuvant ca asa e – nu pentru ca olandezul zburator blond cu ochii albastri e nasicul meu cel mic -ci pentru ca pozele  nu or sa fie publice. Insa am crezut de cuviinta sa explic ce cautam eu prin parcuri (hahaha) si sa ma si laud nitel  (cu el ) daca  tot veni vorba …[blush] , cum zice cineva.

Cu ocazia asta am constatat ca parcurile amenajate cu ocazia alegerilor locale de anul trecut fost vandalizate deja si am reflectat nitel apropo de siguranta locurilor de joaca. Chiar inteleg acum prezenta parintilor care supravegheaza atent copilasii, unele din „jucariile” astea din parc nu imi inspira deloc siguranta, ca sa nu mai zic de iarba care e plina cu cioburi sau alte mizerii.

Asa ca dupa prima zi in care am fost intr-un parc de genul asta mi-am amintit ca am descoperit prin iarna un parc mai altfel. Si zic bine ca l-am descoperit, pentru ca el este bine ascuns printre niste blocuri, si desi se afla pe strada pe care locuiesc l-am gasit absolut intamplator, la vreo sase luni dupa ce fusese dat in folosinta. Ce imi place aici nu e faptul ca e retras (atat de retras ca eu cred ca majoritatea celor care il folosesc sunt locuitorii blocurilor care il „camufleaza”, parca ar fi parc cu circuit inchis) ci faptul ca aici iarba e curata , bancile nu sunt rupte si topoganele si leaganele din locul de joaca sunt intacte. Eh, mai e ceva ce nu am zis: parcul are agent de paza…cred ca si asta e o explicatie.

Insa ce ne-a amuzat teribil a fost faptul ca peste tot in parc defilau nonsalante o gramada de pisici. Destul de obisnuite cu oamenii incat sa stie ca trebuie sa pastreze la o distanta suficient de mare : nu accepta mangaieri  si se feresc de eventuale neplaceri – stiu ele bine ca unii oameni sunt si rai …

Insa au acceptat sa imi pozeze, cu nonsalanta si curiozitate. Pana cand m-am apropiat prea mult, si atunci s-au retras la subsolul unui bloc. Si mi-am amintit atunci o poezioara scrisa de Domi Perez – Chien , chat, maison…pe care v-o ofer alaturi de cateva poze din paradisul pisicesc

Avec les lettres de son nom,
le chien construit sa maison :
chien / niche ;
alors que ce n’est pas le cas

pour le chat
qui n’a pas de maison propre,
excepté les gouttières !
Et des gouttières
remplies de rats :
ce n’est pas ragoûtant !
Le chien est civilisé, lui !
Il est utile, lui !
Il tire le traîneau des esquimaux, lui !
Il guide le troupeau, lui !
Il fait traverser l’aveugle, lui !
Il garde la maison, lui !
Du coup, il a droit
à accéder à la propriété :
à sa niche à lui !
Le chien est fier de sa maison :
il s’y attache !

Alors que le chat, quoi ?
Il a la peau électrique, ouah !
Sous l’échelle, il porte malheur, ah !
Il mange le canari en cage, ah !
et le poisson rouge dans le bocal, ah !
Il ronronne toute la journée, ah !
Le chat
mène une vie
de pacha :
bah ! même pas une vie
mais plusieurs !
C’est un vagabond :
jamais il ne sera propriétaire !
Le chat n’aime pas les prisons :
le chat est un libertaire !

pisici (9)pisici (7)pisici (11)pisici (6)pisici (5)pisici (3)pisici (2)pisici (1)pisici

2 Responses to “Prin paradisul pisicesc”


  1. 1 ivona Iunie 18, 2009 la 7:24 pm

    Ce frumos post, April!Cum se poate descoperi evenimentul din deghizarea banalului! Tare frumoase poze si tare draguta poezie!Din pacate ai dreptate, sunt iar vandalizate parculetele, pe 16 -deci a doua zi dupa acest post al tau – baiatul meu se juca intr-un asemenea parculet cand a sarit dupa mingie exact intr-un rest de gard de fier mascat de vegetatie…Rezultatul; o gaura in calcai, multa durere, doctori si iar durere…Accidente pe care nu le poti preveni, dar care ar putea fi evitate daca nu s-ar distruge toate cu un entuziasm demn de cauze mai bune…

  2. 2 april16 Iunie 19, 2009 la 1:04 am

    Of, Ivona, sper din tot sufletul ca Iustin sa se insanatoseasca repede iar durerile sa se atenueze grabnic…e atat de trist ca parcurile care nu sunt ingrijite devin adevarate capcane pentru copii care ar trebui sa se bucure jucandu-se acolo… Multa multa sanatate!


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930