Gradina de legume la sfarsit de iunie

Sfarsit de luna. Din nou. E vremea pentru inventar.

Trece timpul cu viteza . Tot asa se petrec si transformarile in gradina, unde ploaia din ultima vreme a dat un „impuls” tuturor plantelor.

Si o sa incep cu minunatele mele rosii, subiectul unui pariu in „alb”, care a inceput dintr-o gluma si a starnit nenumarate controverse, fiecare dintre parti adunandu-si sustinatori. Eu am crezut cu tarie ca cel putin o rosie se va coace pana pe 28 iunie, si din 14 iunie cand am pus pariul si aproape pana in ultimul moment am infruntat cu stoicism „incurajarile” inamice.

Aproape capitulasem, vineri deja zambeam amar la glumele unui vecin (mare cultivator de rosii, o sa scriu despre el separat), care se oferise sa imi transplanteze o rosie din solarul lui, care avea nu un fruct, ci vreo 7 date in parg. Am refuzat oferta, nu pentru ca nu ma tenta (hehe…) ci pentru ca rosiile din solarul vecinului Mitica arata cu totul si cu totul diferit de cele din gradina noastra (sunt si alt soi, si tratate, si in alt stadiu de vegetatie-deja le-a cules de vreo doua ori).

Si, pe cand ma plimbam printre rosii incercand sa ghicesc ce ar putea fi acel „pe ce vrei tu” pe care pusesem pariul…le-am vazut. Ascunse bine exact in mijlocul parcelei. Nu una- ci doua!!! Doua gogonele care incepeau sa se parguiasca. Asta era vineri, duminica- ziua Z– ele aratau asa:

legumelegume (2)

 

Prima a fost validata de juriul intrunit ad-hoc, asa ca m-am trezit in postura de invingator. Va trebui asadar sa ma decid „ce imi doresc” sau mai precis sa aleg din lista lunga de dorinte. Numai ca…din pacate sau din fericire – pe lista sunt numai lucruri „that money can’t buy”.

Revenind la gradina de legume acum, o sa pun poze cu rosiile care nu s-au grabit asa tare-cele de mai sus sunt exceptia, regula arata asa:

legume (3)papusoiul din rosii

Daca va intrebati ce cauta papusoiul printre rosii …sa va zic.Nu, nu e vorba de cultura dubla pentru utilizarea mai eficienta a terenului . E solutia naturala anti-mana a Gradinarului Sef. Cica le protejeaza asa. Numai ca solutia nu este deloc eficienta, deja alternanta ploaie-soare arzator isi face simtita efectele asupra frunzulitelor rosiilor, care sunt cam „oparite”.

 

Ardeilor insa vad ca le-a priit de minune vremea asta schimbatoare, arata foarte bine.

Vinetele se prezinta binisor, nu grozav, am vazut vinete mai frumoase prin alte gradini -la bunicu’ de exemplu, doar ca acolo nu am fotografiat…

legume (4) legume (5)legume (6)

legume (7)rosie din copiliIn schimb, rosiile de „toamna” plantate din copili arata excelent. Am 7 bucati care au rezultat in urma experimentului, care au fost „dotate” in acest weekend cu cate un arac, ca rasplata pentru floricelele minunate pe care le-au facut.

In rest, foarte pe scurt:

– productia de castraveti e in crestere, deja am pus primele borcane de conserve

-dovleceii au rodit intr-o veselie- pe astia nu i-am pozat -poate si din cauza ca mie nu imi plac dovleceii (in mancare)

– pepenii galbeni si verzi au cateva „mingiute” destul de maricele, si o gramada de flori …sunt tare curioasa ce o sa iasa , caci in ultimii ani nu prea s-au facut la noi.

9 Responses to “Gradina de legume la sfarsit de iunie”


  1. 1 Silvia Iunie 30, 2009 la 1:22 pm

    Si eu am papusoi printre rasadurile de rosii! Tocmai am lasat un comentariu pe blog-ul lui Mihai in care ii spuneam ca trebuie sa fac cateva fotografii la rosii. O sa vezi atunci cum arata si ale mele!

    Voi deja aveti productie frumoasa, nu gluma!

  2. 2 april16 Iunie 30, 2009 la 2:17 pm

    a, pai atunci astept sa vad si rosiile voastre!

    asa e, la noi deja s-au facut maricele, le-am si scos devreme in camp fata de alti ani (pe 2 mai le-am scos din solar).

    Deci te-astept cu branza 😉

  3. 3 ivona Iunie 30, 2009 la 7:11 pm

    Mmmmmm, super rosii…super ardei…super totul, felicitari!

  4. 4 Corina Iulie 3, 2009 la 7:45 pm

    Frumos, multa munca dar si satisfacftii pe masura. Bravo.

  5. 5 Silvia Iulie 7, 2009 la 8:23 pm

    Am si fotografiile cu rosiile mele! Uite aici: http://creata-la-cub.blogspot.com/. A, ce zici? Nu castigam pariul ca tine, ca nu am nicio rosie, dar sunt mandra de ele! 🙂

  6. 6 Corina Iulie 7, 2009 la 9:06 pm

    Vin ele si rosiile!

  7. 7 gradinarul croitor de vise Iulie 12, 2009 la 12:50 pm

    Asteptam si update-ul pe iulie!
    Sunt curioasa sa citesc ce mai face vecinul acela gradinar de care ne povesteai. E un pui de competitie pe-acolo, nu? Intre metode diferite de gradinarit.
    Eu am ramas repetenta la copilit si anul asta si pe-aici plouaaaa…plouaaaa…

  8. 8 april16 Iulie 22, 2009 la 12:25 pm

    O, vine el si update-ul! Insa n-am mai ajuns la „mosie” de la sfarsitul lui iunie, pentru ca am fost in concediu. Asadar, abia in weekendul asta imi voi revedea gradina, sunt extrem de curioasa mai ales ca „Gradinarul sef” se arata total nemultumit de modul in care arata recolta dupa ploile care am inteles ca au cazut neincetat.

    Am ramas restanta cu postarea despre vecinul nostru, dar o sa imi fac timp sa o scriu. El e un adevarat „personaj” chiar merita sa va povestesc despre el. A, cat despre competitie, ca sa folosesc o expresie consacrata – nu stiu pe la altii cum e, dar pe la noi prin sat toata lumea face comparatii cand e vorba de gradina. Insa cu vecinul Mitica treburile stau diferit, caci chiar daca el si taica-miu se tachineaza neincetat, scopul si mijloacele folosite la gradinarit sunt total diferite – unul produce strict in scopul de a comercializa marfa, altul -family use only. De exemplu, acum cea mai mare suparare pe care o are taica-miu e ca rosiile „se coc toate deodata” – motiv pentru care trebuie demarat procesul de productie al „bulioanelor”- care era programat abia prin august.

    In plus, cica deja unele din rosii au vrejul cam „parlit”, din cauza arsitei, pe scurt e suparare mare, o sa ma conving vineri daca e intr-adevar chiar asa sau sunt exagerari ale Gradinarului sef

  9. 9 daniela Februarie 28, 2010 la 8:14 pm

    minunat, cu putina truda..nu-i greu! asa fac si eu, numai ca anul asta renunt, apa e la apometru si-i mai scumpa decat legumele din piata. Succes celor cu curaj!


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930