Bucuresti – Brela (si retur)

Pentru ca inainte de plecarea in concediu ne-am tot gandit cum sa abordam drumul spre Croatia o sa povestesc si despre aceasta parte a concediului, caci in definitiv distanta de aproximativ 1400 de km intre Bucuresti si Brela a fost unul dintre motivele pentru care am tot ezitat in a alege coasta Dalmata ca destinatie a vacantei noastre.

Dupa ce ne-am tot gandit ( si razgandit) daca ar fi oportun sa tranzitam Serbia sau sa facem un ocol alegand varianta de traseu prin Ungaria pana la urma ne-am luat inima in dinti si am ales varianta cea mai logica de traseu catre coasta dalmata:

Bucuresti – Pitesti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Portile de Fier – Veliko Gradiste- Pozarevac-Belgrad – autostrada Belgrad Zagreb – autostrada Zagreb-Split– Brela

In total 1415 km, din care 1000 de km pe autostrada (100 in Romania , pana la Pitesti, 160 in Serbia, 740 in Croatia)

Drumul prin Romania a fost total diferit la dus decat cel de la intoarcere. Plecand din Bucuresti la ora 20.00 am parcurs distanta de 355 km pana la Portile de Fier in 4 ore, ceea ce ni s-a parut un timp rezonabil, tinand cont ca am pornit la drum pe o ploaie torentiala si ca starea drumurilor (cel putin pe portiunea Slatina-Portile de Fier) e jalnica. La intoarcere insa …a fost cu totul si cu totul alta poveste. Intrand in tara la ora 9 dimineata, intr-o zi torida de sambata in care tot romanul alerga pe soselele patriei am parcurs aceeasi distanta in nu mai putin de 7 (!!!) ore ….Asadar am regretat ca nu am planificat drumul de intoarcere in asa fel incat sa intram in Romania seara, cu siguranta ar fi fost cu totul si cu totul alta poveste.

In ciuda tuturor stirilor alarmiste am circulat prin Serbia fara nici un fel de incidente, asa ca data viitoare o sa abordam exact acelasi traseu. Drumul prin defileul Dunarii e spectaculos, mai jos sunt cateva fotografii facute la intoarcere (la dus am parcurs defileul noaptea, insa am avut ca bonus un minunat spectacol oferit de licurici la una din opriri + o aparitie a unei vulpi care ne-a convins sa intram urgent in masina, doar la gandul ca cine stie ce alte vietati salbatice bantuie pe acolo)

123456 

Despre autostrazile din Croatia, numai cuvinte de lauda si admiratie. In ciuda faptului am scos din buzunar o suma cam mare pentru accesul pe autostrazi (cei 760 de km ne-au costat aproximativ 40 de euro), am ajuns pana la urma la concluzia ca autostrazile lor fac toti banii: in primul rand arata impecabil (pe unele portiuni chiar ramai cu gura cascata uitandu-te cum au putut face un drum atat de fain pe un relief atat de salbatic, fiind nevoiti sa recurga la saparea unor nenumarate tuneluri prin munte-cele mai lungi, Mala Kapela si Sveti Rok avand peste 5 km jumatate , poduri peste ditai vaile sau sa construiasca pe kilometri intregi cate o banda suspendata pe piloni)

7

8 9

10 Tot legat de autostrazile lor, ar mai trebui a povestesc si despre mirarea care ne-a surprins in momentul in care am auzit primul buletin Traffic information pe care Croatian Automobile Center il difuza din jumatate in jumatate de ora, in croata , engleza si germana. Informatii in timp real despre blocajele de pe autostrada (noi n-am prins nici unul pe traseul nostru) despre zonele aglomerate si rutele ocolitoare, timpul de asteptare la statiile de taxare , samd.

Nu in ultimul rand ar trebui sa spun ca Hrvatski Autoklub are un site foarte bine pus la punct  (http://www.hak.hr/) pe care noi l-am consultat de fiecare data inainte de a pleca in excursii, pentru a verifica starea drumurilor, radarele de pe traseu si pentru a vedea imagini live de pe ruta pe care urma sa o parcurgem.

Pe autostrada benzinarii  sunt cam din 30 in 30 de km, pe portiunea Belgrad -Zagreb predomina INA, insa pe portiunea Zagreb-Split sunt mai multe firme, noi de obicei „vanam” benzinariile Tiffon, care ni s-au parut excelente pentru a lua micul dejun sau pranzul; masa stil bufet suedez, o gramada de feluri de mancare – fructe, legume si sucuri naturale.

11Si pentru ca tot povestesc despre autostrazile din Croatia si despre Tiffon, o intamplare despre drum care iarasi ne-a dat de gandit si ne-a facut sa tragem concluzia ca suntem la cateva zeci de ani distanta fata de ei…

La una dintre opririle la Tiffon, am decis ca e momentul sa ne luam micul dejun, imbiati de fructele proaspete dar si de celelalte feluri de mancare (care nu apar in fotografia de sus, pentru ca standul era undeva pe laterala si acolo chiar era inghesuiala mare). Dupa ce ne-am asezat confortabil la mese, s-au apropiat de noi doi pusti ( eu cred ca erau in liceu-cel mult in facultate), care ne-au abordat in engleza, explicandu-ne ca fac un survey pentru HAK si care ne-au intrebat daca am putea sa ne luam din timpul nostru completand un chestionar legat de starea autostrazilor.

Am scos un „sure, no problem” manati mai mult de curiozitate, insa gandindu-ne in acelasi timp ca poate ne trezim in fata cu vreun ditai dosarul de completat. Cand am vazut chestionarul ne-am linistit pe loc, pentru ca de fapt nu erau decat 5 intrebari mari si late, la care trebuiau acordate calificative, si o rubrica de alte comentarii. Feedback-ul se referea in principal la aspecte legate de : starea drumului, asistenta rutiera, informatiile din trafic, taxele pentru accesul pe autostrada (punct la care i-am taxat si eu acordandu-le nota 2 , pe o scara de satisfactie de la 1 la 5, in care 5 era maximul, neuitand sa mentionez ca taxele percepute sunt extrem de mari comparabil cu celelalte autostrazi europene- si ma gandeam aici la Olanda , unde chiar n-am vazut nici o autostrada cu taxa, si nu la Romania)

La plecare ne-am dus cu chestionarele completate si le-am inmanat fericiti ca ne-am spus off-ul despre taxe. Nu doar ca am primit din nou multumiri pentru efortul pe care il facusem pentru completarea chestionarului, ci am primit si un cadou pentru asta: baietii cate un breloc din lemn , fetele un pachet consistent cu servetele umede ambalate individual- care prind foarte bine la drum mai ales daca mai si mananci in masina. Ne-am despartit de ei cu un zambet de surprindere totala pe fata, nu inainte sa ne ureze: ” Have a safe journey and a nice vacation in Croatia”…

12

Anunțuri

0 Responses to “Bucuresti – Brela (si retur)”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

Iulie 2009
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031