Gradina de legume la sfarsit de iulie

Paradoxal, cu toate ca zilele de vara sunt mai lungi eu nu mai reusesc sa ies din criza de timp si sa fac tot ce imi propun. Asa ca am lasat blogul deoparte si amintirile din concediu pentru o perioada, ca sa fac fata „realitatii imediate”. Insa pentru ca mi-am propus ca lunar sa revin cu vesti din gradina, iata impresiile din gradina la sfarsitul lui cuptor.

Iulie a fost o luna dificila pentru gradina de legume. Asta pentru ca a plouat vreme de trei saptamani in fiecare zi, ca la ecuator. Arsita din timpul zilei si ploaile care au tot cazut l-au exasperat pe Gradinarul – sef, caci dupa un astfel de tratament gradina arata „oparita rau”. Fiind plecata in concediu intr-o tara cu o clima nu atat de capricioasa ascultam la telefon lamentarile si vestile din gradina, si incercam sa imi fac o idee asupra dimensiunii dezastrului :”s-au parlit rosiile si se coc toate odata, le forteaza soarele asta”, „ardeii sunt toti picati in vada”, „”nu mancam noi vinete din gradina anul asta” – repeta obsesiv Seful. Asa ca eram foarte curioasa sa vad care e situatia la fata locului.

Si iata ce am gasit.

Rosiile din gradina sunt intr-adevar „parlite” rau, toate frunzele de la baza s-au uscat. Din fericire rodul e neafectat, nu s-au patat si nici nu s-au manat.

1 rosii in gradina978„Prunisoarele” au ramas toate fara frunze, si s-au copt deodata. Desi gradinarul Sef a dat ordine stricte sa nu se mai jumuleasca balariile, in speranta ca macar la atat sa fie si ele bune, sa le mai protejeze de soare- nu cred ca peste doua saptamani o sa mai avem vreo rosie prunisoara in gradina. 2rosii prunisoare

Si pentru ca intr-adevar au inceput sa se coaca toate deodata, s-a declansat „Marea bulioniada”:

456In acelasi ceaun le-am si fiert, dar n-am poze din timpul procesului tehnologic, pentru ca eram mult prea ocupata sa intorc porumbul care se cocea pe jar 😉

In concluzie, pentru toamna ne punem speranta in rosiile din solar  si in cele sase fire de rosii obtinute din copili, care insa au inceput si ele sa se „parleasca” de caldura. Si unele , si altele.

3rosii in solar10In rest, in gradina, toate bune si frumoase, inclusiv „vinetele care se uscasera” si „ardeii care cazusera toti in vada”. Din fotografii rezulta clar ca Gradinarului Sef ii cam place sa se planga. Dar si ca la noi ploua-ploua-ploua…in continuare…toate legumele fiind stropite din belsug de noroi.

14111213

2 Responses to “Gradina de legume la sfarsit de iulie”


  1. 1 gradinarul croitor de vise August 5, 2009 la 6:59 pm

    Cred ca puteti rupe fara grija frunzele alea uscate. Mie mi se pare foarte frumoasa recolta, mai ales ca e bio!
    Atentie sa nu udati cu furtunul frunzele din partea de jos a plantelor, ci numai pamantul de la radacina. Eu am un prelungitor improvizat la furtun, mai exact o teava din aceea de plastic, lunga , prin care ud. Asa nu stropesc deloc in jur si ajung fara efort si la randurile din spate.

  2. 2 claudia Mai 23, 2010 la 2:19 pm

    Parca ar fi fost povestea mea, gradina mea, rosiile mele… Si noi ne punem nadejdea in cele 2 solarii – unul pt ardei, vinete şi altul pentru rosii. Anul asta e prapad, oricum.


Lasă un răspuns

WELCOME!


Cel mai probabil ai ajuns pe blogul meu din intamplare. Nu-s surprinsa foarte tare, in (i)realitatea mea inconjuratoare toate lucrurile sunt absolut...intamplatoare.

Co-autor si fidel cititor


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"I stand up for what I believe in, even if it gets in the way of what other people think. I am proud of myself and my accomplishments and I enjoy letting people know that."

Live Traffic

August 2009
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31